Tävla och vinn..

Det lät nästan som en order när hustrun la fram formuläret häromdagen.
 
Jag gillar god mat och jag gillar att göra iordning den, på mitt vis. Kokböcker i all ära men jag använder dem mest för att hitta koktider eller tips på vad man kan göra. Sen gör jag om nästan alla recept, byter ut nån ingrediens eller lägger till nåt. Du som läst min blogg några gånger kommer kanske ihåg mina äppelbullar skapade ur en dröm.
 
              DSCN1654
 
För några år sedan fick jag ett reklamblad när jag handlade i butiken. I bladet var en tävling och jag kastade in ett förslag på köttfärsröra och vann en elektrisk bordsgrill på receptet. 
 
I den tävling om "husmanskost" som hustrun vill att jag skall vinna nåt på, lockas med fina priser. Men jag känner mig inte som en kulinarisk kreatör som skapar husmanskost, det skulle i såfall vara husmanskost med nåt extra i, och då är det ju inte längre husmanskost, eller? 
 
Att dessutom vinna på kommando tror jag blir svårt. Har försökt med Keno, Lotto och Stryktips, ja även V-75 nån gång men det har bara blivit småvinster. Tänk om man kunde säga "Idag skall jag vinna några miljoner" och att det blev så? Hemska tanke!
 
Fast jag känner pressen nu.. Förväntningarna som staplas på varandra.. Det är upp till bevis som gäller. Förhoppningsvis var begäran bara på skoj.
 
Ha dé gott
/charles
 
 

Om Charles

Pensionär Ordf. Ramundeboda-Laxå hembygdsförening
Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar