Så var ännu en måndag avverkad…

Dagen började med att arbeta i museet. Databasen skall bytas till en ny version som är webbaserad. Våra samlingar skall bli sökbara på nätet, dessutom går vårt gamla program i graven i april nästa år. Som ansvarig för IT verksamheten sedan slutet av 80-talet så har jag lärt mig att inget varar länge i den branchen. Så förändringar får man leva med, och så här i backspegeln, visst blir det bättre. Under eftermiddagen fick jag besök av en forskare som ville veta mer om Laxå Bruks verksamhet i området kring nordvästra Vättern. Vilka kopplingar det fanns till de olika hyttor och masugnar som nämns i historien om brukets verksamhet genom seklerna. Ett mycket intressant möte med en kunnig och påläst forskare. Jag fick genom honom upptäcka sådant jag tidigare inte visste så besöket var givande åt båda håll. Sen snabbt hem för lite mat innan mästa aktivitet, FN föreningen och diskussion om svenska minoriteter. Visste Ni att vi har 5 minoritetsgrupper i Sverige? Så blev kl 20.00 och slutet på en intensiv dag. Som pensionär har man ju ingen fritid…. i morgon studiecirkel med PRO och spelövning med Tivedspöjkera på kvällen. Fast de är båda fritidsaktiviteter…

God natt!

Om Charles

Pensionär Ordf. Ramundeboda-Laxå hembygdsförening
Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar