Min blogg hittar Du här!

 
Där skriver jag mina inlägg och det är möjligt att lägga kommentarer och att få en hint om när jag skriver nåt nytt eller lägger in bilder. Du behöver inte registrera Dig eller bli medlem i Blogspot!
 
Jag har slutat att blogga här för allt jag gör här sprids vidare av MSN till alla (i mitt nätverk?). Charles har kommenterat en bild av Anna, Charles lagt en kommentar till inlägget om sommaren hos Maria etc i all oändlighet. Inte för att jag vill vara anonym, för mina kommentarer ser Du ändå om Du besöker dem som jag kommenterat, utan för att det i viss mån är privat vad jag gör eller inte gör.  Om jag uppmuntrar någon för en bild jag gillar, så vill jag inte att det skall basuneras ut till alla, då kunde jag lika gärna blogga om det själv.
 
När jag växte upp var jag en period förtjust i en flicka i en by utanför där vi bodde. Byns växel var i SJ´s banstuga och den som skötte den hade ansvar för att koppla telefonsamtalen och sköta bommarna. Det var allmänt känt att "Gubben" tjyvlyssnade, så när vi ringde varandra sa vi alltid först; var försiktig med vad Du säger ifall "Gubbtjyven" lyssnar. De gånger han gjorde det, avbröt han och mästrade oss med att säga "Höni ongar.. ni ska int kall mä gubbtjyv", och då visste vi!
 
Tyvärr funkar inte denna kontroll på vare sig MSN eller FRA.
 
Så är det!
 
Välkommen till bloggen ovan!
/charles

Om Charles

Pensionär Ordf. Ramundeboda-Laxå hembygdsförening
Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Min blogg hittar Du här!

  1. Maria skriver:

    Innebär det slutet för dina kommentarer oxå? Du får isåfall gärna skicka meddelanden istället om det är nåt du vill tycka om! 🙂

  2. chara skriver:

    What a pity,i can’t see your new blog..i guess "blogspot" is blocked here..

Lämna en kommentar